twitter page ppp-online linkedin page ppp-online linkedin page ppp-online facebook page ppp-online youtube page ppp-online 

CSR Promotional Products certificering

Binnen de branche voor promotionele producten is het CSR certificaat hét bewijs dat certificaathouders voldoen aan de internationale standaardnorm voor MVO. Alleen leden van de branchevereniging Platfom Promotional Products | PPP kunnen zich voor CSR programma laten certificeren. Dat programma kent twee soorten CSR certificaten: Zilver en Goud.

CSR Zilver certificaat
Het CSR zilver certificaat wordt verstrekt aan PPP Leden als zij zich identificeren met de risico’s en kunnen aantonen deze risico’s te miniseren. CSR Zilver betekent dat alle (bedrijfs)processen ‘in control’ zijn en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een onderdeel is van de bedrijfscultuur.

CSR Goud certificaat
Certificaathouders van CSR Goud voldoen aan dezelfde eisen als CSR Zilver, maar gaan een stap verder. Zij zetten zich ook actief in voor het verbeteren van de CSR presentaties van hun leveranciers en de productie van promotionele producten in zogeheten risicolanden.

Eerlijk zaken doen
Alle leden van PPP hebben de Code of Conduct onderschreven. Deze Code of Conduct committeert zich met de rechten van individuen, respecteert ons milieu, focust op naleving van (lokale) wet- en regelgeving én heeft specifieke aandacht aan mensenrechten en omstandigheden voor werknemers en staan daardoor garant voor ‘eerlijk zaken doen’.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
De CSR gecertificeerde PPP leden onderscheiden zich binnen de branche, omdat zij zich daarnaast ook een bijdrage leveren aan MVO. Dit tonen zij met het certificaat aan. Zo garanderen zij de levering van veilige producten van hoge kwaliteit, die op verantwoorde wijze geproduceerd. Daarnaast bewaken zij de arbeidsomstandigheden bij producenten en zetten zich in voor verbetering daarvan.

Europees erkend
CSR Promotional Products certificaten hebben binnen de branche Europees draagvlak. Die erkenning is belangrijk voor internationaal opererende organisaties. Maar ook in eigen land is het certificaat een belangrijk instrument waarmee PPP leden in hun (regionale) markt onderscheiden. Bovendien wordt CSR meer en meer geëist bij aanbestedingen. Daarmee is dit certificaat dé standaard voor MVO binnen de branche voor promotionele producten.

 

  • Promotionele producten maken merken sterker!

  • 75% van de promotionele producten zijn langer dan een half jaar in het bezit!

  • Promotionele producten bereiken meer mensen dan radio of TV - 88% bereik per dag!

  • 73% van de consumenten wordt bij aankoopbeslissing beinvloed door een promotioneel product!

© 2014 Platform Promotional Products, Postbus 226, 4140 AE, Leerdam | Website realisatie: Moodles webdesign