twitter page ppp-online linkedin page ppp-online linkedin page ppp-online facebook page ppp-online youtube page ppp-online instagram page ppp-online 

Masterclasses

Gedurende het jaar organiseert PPP verschillende masterclasses. Zie onderstaande voor een overzicht. Voor meer kunt informatie u contact opnemen met het secretariaat: secretariaat@ppp-online.nl. Voor inschrijving mailt u het ingevulde inschrijfformulier naar secretariaat@ppp-online.nl

1. Juridische zaken en Product Compliance
Datum: 7 mei - 16:00/21:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 295,00 per deelnemer
Locatie: midocean, Wellensiekstraat 2, 6718 XZ  Barneveld
Expert: Alexander Singewald en Petra van Elteren

Blok 1: Juridische aspecten

  • Algemeen overzicht van wetten en regels m.b.t. promotionele artikelen
  • Actuele stand van zaken van juridische aspecten m.b.t. promotionele producten en de toepassingen daarvan
  • Contracten, voorwaarden en clausules in het handelsverkeer
  • Uitwerking Inkoopbevestiging
     

Blok 2: Product Compliance 

  • Europese regelgeving
  • CE markering
  • Speelgoedrichtlijn
  • RoHs
  • Voedselcontactmaterialen
  • Labels en gebruikershandleidingen
  • REACH-stoffenregelgeving
  • Technische dossiers

 

2. Maatschappelijk Verantwoord ondernemen en Logistiek
Datum:  28 mei - 16:00/21:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 295,00 per deelnemer
Locatie: Xindao, Verrijn Stuartlaan 1d, 2288 EK  Rijswijk
Expert: Joy Puor en Peter Jasperse

Blok 1: Duurzaam ondernemen en Logistiek

  • People Profit & Benefit Betekenis en achtergrond
  • PPP Code of Conduct
  • Sustainability Development Goals
  • Meten=Weten
  • Duurzaam materiaalgebruik
  • Recycling mogelijkheden
  • Verpakkingen
  • Verantwoord ketenbeheer
  • Waar begin je?
  • Hoe communiceer je?
  •  

Blok 2: Logistiek

  • (Inter)nationaal transportvormen (Road / Air / Sea) (korte film)
  • Wanneer wordt wat gebruikt
  • Praktische zaken om rekening mee te houden
  • Douane
  • Douaneverdrag van de Europese Unie
  • Het belang van de goede commodity code
  • Het werken met agenten
  • Voordelen van een douane entrepot
  • Distributie
  • Vragen om fijndistributie
  • Time slot bij magazijn
  • Verpakkingen (korte film)
  • Wat is belangrijk voor het behouden van de kwaliteit (drop tests, etc.)
  • De eisen van grote klanten (productcoderingen)
  • Verzekeringen
  • Financiën
  • Wat zijn de effecten van de logistiek op de kosten
  • De wereldeconomie en de kosten per TEU

 

3. Social Media en Video Content Marketing
Datum:  4 juni 2020 - 15:00/21:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 495,00 per deelnemer
Locatie:  PF Concept, Kabelweg 1, 2371 DX  Roelofsarendsveen
Expert: Leon Tindemans en Peter Sietsema

Blok 1: Social media training

  • Social media anno 2020 in B2B: waar staan we?
  • Welke kanalen zijn hot en not
  • Veel tips & trics over LinkedIn voor meer sales
  • Optimale strategie voor bereik op LinkedIn
  • Facebook vs Instagram: welke gaat het worden?
  • Het belang van goede content voor conversie
  • Hoe maak je goede blog content
  • Hoe begin je met video marketing

 

Blok 2: Video contentmarketing

In deze masterclass leert u van filmmaker Peter Sietsema de ‘does-and-don't’ van het filmen, de videomontage, belichting, en color grading. Eenvoudig leert u hoe te filmen, de valkuilen én het geleerde direct in de praktijk te brengen. Na de inleiding met beginselen van het film-maak-proces gaat u zelf aan de slag. Met verschillende leermomenten én leren van elkaars gemaakte filmpjes.

Voor wie? Voor alle beginners die graag meer willen leren over het filmen, technieken, compositie, geluid en meer.

  • De basisprincipes van een goede video.
  • Storytelling!
  • Een effectieve video maken?!
  • Het bepalen van de doelgroep en doelstellingen
  • YouTube / Facebook / Instagram stories / LinkedIn videofeeds
  • Video-optimalisatie, wat moet je hiervoor doen?

 

4. Commerciële vaardigheden

Datum:  11 juni 2020 / 15:00-21:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 495,00 per deelnemer
Locatie: Volgt
Expert: Naftali Vlaanderen

  • Inzicht in de organisatie en bedrijfsprocessen
  • Wat is ons aanbod
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbeter voorstellen
  • Het communicatieproces
  • Herkennen van koopsignalen
  • Ingaan op koopsignalen
  • Achterhalen van klantbehoeften
  • Inspelen op de klantbehoeften
  • Het aantonen van meerwaarde
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Omgaan met klachten

 

5. De do's and don'ts bij aanbestedingen vanuit het standpunt van de opdrachtgever
Datum:  10 september 2020 / 13:00 - 17:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 295,00 per deelnemer
Locatie:  New Wave, Reactorweg 201, 3542 AD  Utrecht
Expert: Niek AG Hof

  • Decision Making Unit / Opdrachtgever
  • Zakendoen met promotionele producten
  • Praktijksimulatie (complexe opdracht van de opdrachtgever)
  • Wat zijn de succesfactoren
  • Waar moet je op letten
  • Tenders en aanbestedingen
  • Prijsbepaling MVO / Milieu / Ethiek

 

6. Product Compliance (exclusief voor inkopers)
Datum:  12 november 2020 - 13:00/17:00 - 5 accreditatiepunten per bedrijf - € 295,00 per deelnemer
Locatie:  Product IP, Rubensstraat 211, 6717 VE  Ede
Expert:  Caspar ter Horst

  • Korte introductie van de wereld van product compliance
  • Nieuwe regulation 2019/1020 - rollen en verantwoordelijkheden
  • Wat kan je doen in europa met producten waarvoor nationale eisen gelden
  • Mutual Recognition Regulation 2019/515 (recent dus)
  • Kraljic Model versus Product Compliance: Supplier Maturity
  • Hoe mee te kijken met international recalls
  • Het belang van borgen van recht op inspecties / audits
  • Hoe gaan technologische ontwikkelingen helpen

 

7. Nima Merkactivatie
Datum:  7 oktober 2020 /09:00-17:00 uur - 10 accreditatiepunten per bedrijf - € 550,00 per deelnemer (met kortingscode)
Locatie: NIMA , Hogehilweg 16, 1101 CD  Amsterdam
Expert:  Martin de Winter

We worden overspoeld door reclame boodschappen. Als marketeer zoek je daarom naar middelen om op te vallen, om je merk levend te krijgen tussen de oren van je doelgroep en om verkoopdoelstelling te halen. Sales Promotion is daarbij zeer effectief. De kansen om  hiermee gedrag te beïnvloeden op zowel korte als lange termijn zijn groot. In deze Masterclass leer je hoe je Sales Promotion kunt inzetten om jouw doelen te halen, welke actiemechanismen er zijn en hoe je tot een creatief en effectief concept kan komen.  

PROGRAMMA
Sales Promotion binnen de communicatie- en  marketingmix. Hoe zet je dit instrument in? 
Sales Promotion B-t-B en B-t-C 
Welke actiemechanismen zijn er en welk doel dienen ze?
Wat is de rol van promotionele artikelen in de totale communicatiemix en binnen Sales Promotion in het bijzonder?
Wat zijn de trends? 
Wat zijn de kansen en de risico’s?
En hoe kom je tot een creatief en effectief concept?

WAT LEVERT DEZE MASTERCLASS JE OP?
Na het volgen van deze masterclass weet je hoe je Sales Promotion effectief kunt inzetten, ken je de actiemechanismen versus doelstellingen en ken je de kracht van de inzet van premiums.

VOOR WIE IS DEZE MASTERCLASS BEDOELD?
Voor marketingprofessionals (HBO) die in de dagelijkse praktijk strategisch of uitvoerend actief zijn. Vooral interessant voor professionals die regelmatig campagnes bedenken en uitvoeren om bepaalde doelstellingen te realiseren.


 


 

 


 



 


 

 

 

 

  • Promotionele producten maken merken sterker!

  • 75% van de promotionele producten zijn langer dan een half jaar in het bezit!

  • Promotionele producten bereiken meer mensen dan radio of TV - 88% bereik per dag!

  • 73% van de consumenten wordt bij aankoopbeslissing beinvloed door een promotioneel product!

© 2020 Platform Promotional Products, Postbus 2047, 4205 AA GORINCHEM | Website realisatie: Moodles webdesign