NIEUW 112_PPP header sportas

Promotionele producten in de marketing mix

PPP zet zich er samen met leden voor in dat promotionele producten nog veel vaker worden ingezet als reclamemedium. Promotionele producten zijn volwaardige marketingmedia. Er dient hier rekening mee gehouden te worden bij het opstellen van marketingplannen en begrotingen.

Enkele feiten over de effectiviteit en het bereik van promotionele producten

  • Promotionele producten hebben een direct en groot bereik: 85% van de onderzochte mensen ontvingen meer dan 21 promotionele producten in de afgelopen 12 maanden
  • 75% van de ontvangers hebben tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van hun werkplek
  • 90 % van de ontvangers bewaren meerdere promotionele producten in de keuken
  • Schrijfwaren staan sinds jaar en dag met stip op 1 als meest ingezet promotioneel product
  • Als iemand zijn tas leegt is er 99% kans dat er een bedrukte pen, een sleutelhanger of een bedrukte usb-stick uitrolt
  • 70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en schrijfwaren zijn meest voorkomende producten

Er is een korte video over de effectiviteit en het bereik van promotionele producten