De promotionele productenbranche doorgaat een belangrijke verandering. Klanten en aanbesteders willen steeds vaker aantoonbaar duurzame keuzes kunnen maken – zowel op bedrijfsniveau als op product niveau. Tegelijkertijd komen er voor de verkoop van producten nieuwe Europese verplichtingen aan zoals de EUDR (ontbossingswetgeving) en het Digital Product Passport (DPP).
Om op de duurzaamheidsinformatievragen als sector voorbereid te zijn, kondigt PPP met trots een samenwerking aan met GSES (Global Sustainable Enterprise System): een internationaal platform dat duurzaamheidsprestaties van producten en organisaties meetbaar, vergelijkbaar en onafhankelijk verifieerbaar maakt.
Wat doet GSES?
Voor producten
GSES maakt het met de Nature Impact Score onder andere mogelijk om te meten, te (laten)verifiëren, en in één oogopslag te tonen wat de milieu-, circulariteits-, gezondheids- en sociale impact van een product dat jouw organisatie aanbiedt is.
GSES berekend deze impact aan de hand van de samenstelling van een product en op basis van internationale normen. Nadat de impact is berekend wordt de juistheid van de data onafhankelijk gecontroleerd en geverifieerd via geaccrediteerde certificerende instellingen.
Aanvullend aan het (laten) valideren en communiceren van duurzaamheidsprestaties van jouw producten biedt GSES ook hulpmiddelen om:
Voor organisaties
GSES maakt het mogelijk om de duurzaamheidsprestaties van organisaties in de brede zin (o.a. op corporate social responsibility, milieu impact, circulariteit en gezondheid) te meten en onafhankelijk te laten verifiëren. Hiermee kan jouw organisatie bijvoorbeeld onderbouwde duurzaamheidsdoelen stellen maar ook duurzame leveranciers selecteren.
Samengevat
Hoe verder?
PPP en GSES organiseren samen:
Vragen of alvast kennismaken?
Kijk hier of mail naar info@gses-system.com