Schermafbeelding 2023-07-24 092027

Promotionele artikelen als Marketing Instrument en Product Compliance

Wanneer
Datum: 04-06-2024 Tijd: 14:00 - 20:00 uur
Locatie midocean, Wellensiekstraat 2 in Ede
Lesmodules Promotionele artikelen als Marketing Instrument en Product Compliance
Experts Bernadetta Kobluk en Martin de Winter
Prijs € 325,00 + € 36,65 lesmateriaal ex B.T.W. (incl. avondeten) voor de losse module
Accreditatiepunten 5

Kennismaking

Op 4-6-2024 is de aftrap van de 4-daagse Allround Pro+ waarvan deze losse module deel uitmaakt. Na een introductie van de PPP en een kennismaking met midocean en de deelnemers begeleiden we jullie vandaag o.a. op een reis door de wereld van promotionele producten en marketing en zoomen we in op Product Compliance.

Blok 1: Product Compliance

Deze training over "Product Compliance wordt verzorgd door Bernadetta Kobluk, Product Compliance Manager bij midocean.

In dit blok zullen we een diepgaand inzicht krijgen in product compliance en de relevante regelgeving. Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  1. Europese regelgeving
  2. CE-markering
  3. Speelgoedrichtlijn
  4. Voedselcontactmaterialen
  5. Labels en gebruikershandleidingen
  6. REACH-stoffenregelgeving en Technische dossiers
  7. RoHS en de richtlijnen voor elektrische en elektronische apparatuur.
  8. Verordening Persoonlijke beschermingsmiddelen.
  9. Verordening Cosmetische producten
  10. REACH chemische stoffenregelgeving
  11. Technische dossiers en andere belangrijke Compliance documenten.

Blok 2: Promotionele producten als marketing instrument

Martin de Winter is auteur van het boek "Handboek voor Activaties en Promotionele Producten." en zal tijdens zijn les de volgende onderwerpen behandelen:

  1. Promotionele producten als marketing instrument. Ontdek hoe promotionele producten worden ingezet als krachtige marketingtools om merken te promoten en klantloyaliteit te vergroten.
  2. Merk en Marketing. Om promotionele artikelen goed in zetten is het belangrijk te weten wat een merk is. Ook worden ontwikkelingen binnen de marketing besproken.
  3. Ontstaansgeschiedenis van Promotionele Producten: We duiken in de achtergrond en ontdekken hoe promotionele producten door de jaren heen zijn geëvolueerd tot een belangrijk onderdeel van marketingstrategieën.
  4. Begrippen en Definities: om een stevige basis te leggen, zullen we essentiële begrippen en definities doornemen die nodig zijn om de verdere stof te begrijpen.
  5. Handelskolom: Een cruciaal aspect van de promotie van producten is het begrijpen van de handelskolom. We zullen verkennen hoe promotionele producten hun weg vinden naar de consument.
  6. Actiemechanismen: We zullen de verschillende mechanismen en strategieën onderzoeken die betrokken zijn bij het creëren en verspreiden van promotionele producten.